Barcelona

12 mei 2018 - Vilanova i la Geltrú, Spanje

DeLa Sagrada FamilaVandaag gaan we naar Barcelona. Met de bus vanaf de camping naar de binnenstad. Om 9 uur zijn we present voor een rit van 1 uur. Gelukkig nu een zogenaamde "coach" bus dus we kunnen lekker zitten. Door een paar dichtbijzijnde dorpjes waar campings zijn en dan door naar Barcelona. We stappen uit op Ronda de la Universitat en lopen naar La Sagrade Familia. Toch nog zo'n 45 minuten lopen. Helaas.... we waren niet de eerste en ook niet de enige. Zeker niet! Geen regulier kaartje bij de kassa meer te krijgen.  Maar er stonden nog mensen buiten met aanbiedingen voor beperkte kaartjes. De laatste 2 voor 12 uur hebben wij dan maar gekocht. Misschien iets duurder maar daar kregen we Anna B. voor. Een gids in het engels voor 1,5 uur.

Bij de ingang

Buiten ziet de basiliek er natuurlijk al apart uit maar dat valt in het niets als je binnen komt. De kleuren die je door de ramen gereflecteerd ziet in de kerk zijn adembenemend. Kijk zelf maar......Ik weet niet of het allemaal goed te zien is op de foto's maar het ziet er fenomenaal uit. Kijk maar op de foto's bij foto's ik heb overal een omschrijving gezet. Zoals het "Onze Vader" in 150 talen. Het orgel. De krypte waar Gaudi begracen ligt, maar waar we niet in mochten. De "passie" kant met heel het lijdensverhaal. Allemaal te zien op de foto's maar ook het schooltje dat Gaudi heeft laten bouwen voor de kinderen van de werklui, het was allemaal heel speciaal en nooit gezien. Ik wist niet wat ik ervan moest verwachten, ik had de basiliek voor het eerst en ook voor het laatst gezien toen ik ongeveer een jaar 13/14 was. We reden er toen langs met een bus toen we met het gezin in Spanje waren. Maar niet binnen geweest. Het was heel indrukwekkend en speciaal. En we waren ook blij met de gids die toch net nog iets meer weet te vertellen. Met onze gids. De dame met de hoed na de rondleiding hebben we nog even rondgekeken in het museum en het winkeltje. Daarna langzaamaan weer terug gelopen richting bus. Een watertje en een broodje onderweg op een terrasje en toen hebben we besloten dat we vanuit Pineda de Mar ( ligt aan de andere kant van Barcelona) nog eens terug gaan. Dan met de trein. Want om naar het echte centrum van Barcelona is nog een flinke tippel en omdat we deze mogelijkheid hebben, misschien we de beste oplossing voor deze 2 oudjes. Dus het Barcelona verhaal gaat vervolgd worden😎

De volgende dag met de stadsbus van de camping naar het dorpje beneden eerst een boodschappen trolley gekocht en toen boodschappen gedaan. Nog een mini bbq gedaan en toen begon de regen met bakken naar beneden te komen. Gelukkig hadden we het scherm al op getrokken en de stoelen binnen dus niets nat geworden.

morgen weer on the road

Adios🇪🇸😘