Weg uit Montecatini.

19 juni 2013 - Arenzano, Italië

Vandaag gaan we naar het laatste deel van onze geboekte reis. Vanochtend na het ontbijt afscheid genomen van "de nederlanders". Na door ze uitgezwaaid te zijn gaat de gps weer aan opweg naar een nieuw avontuur. En dat werd het echt. Het eerste gedeelte volgen we de autostrada, bij La Spezia gaan we eraf en volgen we de bergroute langs Cinque terre. 5 bergdorpjes tegen de rotsen gebouwd. Vroeger roversholen tegenwoordig attrakties. We gaan onderweg over een mooie brede bergweg met 2 banen. We willen wat verderop een dorpje aandoen. Maar opeens stopt de weg. We proberen het via een andere weg die de gps als alternatief aangeeft. De weggetjes worden smaller en smaller. En doodleuk komt er een vuilniswagen aan die wilde passeren. Dan maar een paadje in. Verder naar beneden en dat was een flinke afdaling met leuke haarspeldbochten. Maar beneden aangekomen stopt deze weg ook ineens. Aan een lokale parkeerwachter gevraagd hoe nu verder. Maar het kon niet verder. Dezelfde weg terug dus. Toen had Arie het wel een beetje gehad met de bochtjes. De dorpjes hebben we niet meer aangedaan en hebben de panoramisch route genomen. Ook een mooie route maar niet langs de kust. Later konden we de weg dichter bij de kust nemen.

De wegen blijven hier wel slingeren door de bergen. Door Genua met alle scootertjes en verkeer. En dan even buiten Genua, Aranzano. Een dorpje met veel hotels en natuurlijk restaurantjes. Kleine strandjes gedeeltelijk kiezels. Het hotel ligt met zicht op zee en met een flink zwembad. Kunnen we weer afkoelen.

Na het eten naar de kamer, we waren moe.

1. Ans en joop:
    21 juni 2013
    wat een mooi verhaal.
    jullie maken het wel spannend.
    Je zult het nog missen als je gewoon weer in antwerpen bent.
    hier is het vandaag wat minder weer na een paar mooie weken.