Bootreis op de moezel en de waar

26 juni 2013 - Trier, Duitsland

Vandaag na het ontbijt de stad ingegaan, we waren een beetje vroeg. De winkels waren nog niet allemaal open. Wat gewinkeld en terug naar het hotel. Daarna naar de steiger, kaartje gekocht en om 12 uur vertrok de boot richting Saarbrug. Over de Moezel en de Saar. Met in beide rivieren een sluis met een grandioos verschil. Doordat de sluizen wat tijd inbeslag hadden genomen kwamen we wat later aan in Saarburg. (Trouwens Ed zie je dat ik opgelet heb!) na een wandeling van ongeveer 1,5 - 2 km naar Saarburg hadden zo'n uurtje om Saarburg te verkennen. Heel mooi met de  waterval in het centrum.

Op de terugweg in de Moezel-sluis kwam de boot met zo'n knal tegen de sluiswand dat hij zijn stootblok verloor. Maar we kwamen weer op tijd aan en na een wandeling naar het hotel konden we op tijd eten. Morgen onze laatste volle dag van onze vakantie. Wat is het toch snel voorbij gegaan.

Tschuss

1. Edwin Boer:
    26 juni 2013
    Dag mams,

je hebt inderdaad goed opgelet. toch wel leuk om te weten dat ik dan werk voor zon bedrijf he? je foto is ook leuk. die door een medepassagier is gemaakt.
    het enige dat ik nog mis is een leuke foto van jullie 2 samen. moet je doen. vinden wij ook leuk. nou nog veel plezier de laatste daagies. en kom maar veilig thuis.

groetjes van ons
  2. Ans en joop:
    26 juni 2013
    beste mensen,
    weer een geslaagde dag lijkt ons.
    wij voeren vandaag in amsterdam
    dus wij zaten ook in de boot.
    goede reis morgen
    gr JA