Uitstap naar Genua

20 juni 2013 - Arenzano, Italië

Omdat de vorige keer de uitstap naar Firenze met de trein zo goed was bevallen en dit plaatsje een station heeft hebben we besloten met de trein naar Genua te gaan. Een prima idee voor 13.60 € 2 retourtjes naar Genua in 30 minuten. Kan je niet voor tobben. Naar Genua rijden en parkeren kost misschien nog wel meer. In Genua eerst de informatie gezocht, want al die kleine straatjes laten je nog verdwalen.

Met een plattegrond gewapend kijken we eerst waar we heen willen. Eerst maar naar de San Lorenzo kathedraal. Toen we daar aankwamen gingen ze over 5 minuten  sluiten. Zo wij zo snel mogelijk nog even naar binnen en wat foto's gemaakt. Wat een prachtige kerk. We hebben niet goed alles kunnen zien, maar wat we zagen was geweldig. Daarna naar de waterkant want daar zou eaen scheepvaartmuseum zijn. Daar zijn we altijd wel in geinteresseerd, vooral omdat Genua de geboortestad is van Columbus. Maar dat museum is onderdeel een waterpark en daar hadden we dus geen tijd voor als je ook nog andere dingen wil zien. Toen nog wat winkelstraatjes bekeken maar dat was voor de happpy few.

Dan maar naar het museum di Strada Nuova. 3 Palazzo met veel kunst van italiaanse en hollandse en vlaamse meesters. Bovenop een van de palazzo's een prachtige kijk over de stad. Daarna op de terugweg naar het station nog langs Palazzo Reale. Ik heb wat foto's buiten gemaakt maar binnen mocht het niet. Binnen konden we zien hoe de edelen leefden die tijd. Slaapkamers, balzaal en diverse andere kamers. Ook weer met veel kunst.

Alles eindigde op het station waar de trein ons weer terugbracht naar Arenzano.

Nu nog op de hotelkamer, dadelijk eten

CIAO

1. Ans en joop:
    21 juni 2013
    een trip van bijna te laat, te weinig tijd en te duur,
    hollandse en vlaamse meesters,hoogtepunten,slaapkamers en balzalen en italiaanse edele, wat kan een mens veel verwerken!