Pineda de Mar/Barcelona

16 mei 2018 - Pineda de Mar, Spanje

Voor De de volgende dag in Pineda de Mar was het weer wassen. En drogen en natuurlijk strijken. Heel de dag verder op de camping gebleven want een elektricien zou naar de aansluiting aan de camper kijken. Wel heerlijk zonnetje dus dat was geen straf. De volgende dag eerst boodschappen in huis gehaald, super met de "tas op wieltjes"!teruggebracht naar de camper en met de camera een wandeling langs het strand en door het dorp.

Net uit de campng poorteven de voeten drogen.Het toeristen treintje van Pineda

De zee meer foto's in het album van dit verhaal bij Foto's

Ondertussen nog wat shoppen en dan is er bijna weer een dag voorbij.

De volgende dag vroeg uit de veren! Zelfs zo vrieg dat we op tijd op het station waren om de trein 8.15 te halen. Tenminste als hij op tijd was geweest. Ruim een kwartier later konden we aan onze reis van ruim 1 uur naar Barcelona te beginnen. Door de vertraging heel druk in de trein en moesten we op nare klapstoeltjes zitten. Oef! Aangekomen zagen we gelijk de Arc de Triomph en konden we onze voettocht naar het centrum beginnen.

De vorige keer hadden we al een plattegrond van de stad gekocht, maar stom we waren hem vergeten. Dus weer in de rijIn de rij voor een plattegrondje

En na een heerlijk kopje koffie op een terrasje gingen we de Rambla op. Wat een mensenmassa! En dan is het nog maar mei! Even leuk maar dan snel smalle straatjes met leuke winkeltjes door naar de kathedraal. De rij was niet zo heel lang en de toegang gratis. Een mooie kerk. Wel meer goud en kunstwerken dan in de Sagrada Familia. Maar toch mooi. Je zou er stil van worden, helaas moet regelmatig worden gevraagd om stilte. Via de "patio" weer terug naar buiten. Een lunch van tapas en een pizza met 2 flesjes water! En we hebben weer energie om verder te gaan. Al shoppend komen we uit bij de haven waar we uitzicht hebben op de "Ace" een 4 billion $, onder genot van een biertje en een glaasje alcoholvrije Mojito. Als je een eind gelopen hebt moet je ook weer terug. Dat doen we dus maar. Nog wat shopping en dan zijn we weer op het station. Na wat problemen met onze kaartjes konden we weer een uur terug naar Pineda. Nu gelukkig ietwat betere stoelen maar de vermoeidheid sloeg toch toeop de terugweg in de trein. Het was een drukke dag!In de camper was het weer tijd om de voorbereidingen voor morgen te treffen. We hebben besloten om niet via de oost kant van Frankrijk terug te komen maar het Franse land over te steken en via Normandie teurg te gaan.

Voor de laatste keer deze reis,

Adios 🇪🇸😘

1. Edwin Boer:
    20 mei 2018
    Het ziet er allemaal geweldig leuk uit. En gelukkig beter weer als in het begin. Maak maar veel fotos in Normandie. Ben ik heel benieuwd naar. Wil zelf ook graag eens gaan..... Over 1,5 begin ik aan mijn reis. Lekker 12 uur in de auto zitten. Gelukkig een goeie 😉😉. Veel plezier nog en ik blijf jullie uiteraard gewoon volgen. 😘😘