Reis dwars door Frankrijk

20 mei 2018 - Sainte-Marie-du-Mont, Frankrijk

Donderdag 17/5 vertrek uit Pineda, lekker vroeg! 8.30 uur want we moesten nog betalen! Doel is Montgeard. De vorige avond kontakt gehad met de receptie. We zijn welkom maar door het noodweer van de afgelopen dagen zijn alle plaatsen doordrenkt van het water, maar we kunnen op de paden staan als onze elektriciteitssnoeren lang genoeg zijn. Dat moet geen probleem zijn, we hebben er 2 en die kan je koppelen. We besluiten de tolweg te nemen anders zou het een rit van zo'n 7 uur worden. Wel leuk want het Bip&go kastje waardoor we zo door kunnen rijden bij de peages, werkt prima en het scheelt een heleboel tijd. Naar Montgeard, met sneeuw op de Pyreneeen

Onderweg genoten van de Pyreneeen, mooie wegen en prachtige uitzichten. Maar ben niet zeker of foto's dat kunnen overbrengen. Naar Montgeard, Zo mooi, maar kan je dat op een foto zien?

Eenmaal op de plaats van bestemming: inderdaad water op het gras! Dus de camper op het pad! Bij de receptie gemeld en wifi gekocht, maar helaas het blijft een ramp! Weer niets kunnen verzenden. Het hoopt maar op! Eigenlijk wilden we hier 2 dagen bljven maar besloten de volgende ochtend weer te vertrekken.

Volgende ochtend: vroeg! We vertrekken naar Saint-germaine-les Belles. Een camping met een Nederlandse uitbater en aan een meer. Zon? Volgens de weersite wel! Vanaf nu geen tolwegen meer! Maar genieten! En dat werd het. Kijk maar bij de foto's. we hebben echt genoten. Rond Toulouse was het nog een beetje industrie terreinen maar daarna prachtige stukken weg! Ook nog de nodige bochtjes maar dat maakt het leuk!

Naar Saint-Germain-les-Belles, mooie oude bruggenAangekomen in het plaatsje moesten we door een heel smal stukje weg. De camper kon er net door. Maar "de man" deed dat weer prima! Schitterende camping aan een schitterend meer. Jammer dat het maar voor 1 nacht is. 'S Avonds nog een wandeling rond het meer. Ondergaande zon op de campingOp tijd naar bed. Weer wifi voor niets gekocht.

Volgende ochtend 8.30, het zat even tegen met de gps, vertrokken. We gaan nu naar Nantes. Stukje snelweg, maar geen tol en daarna weer genieten. Hoe mooi kan het zijn? Nou heel mooi. Laatste stuk weer autoweg en we komen aan op de camping van Nantes. Gelukkig hadden ze nog een plekje: tussen 2 Britten in. Nog even gevraagd hoe de "Royal Wedding" was geweest en later even in brokken op de ipad gekeken. Maar weer geen grandioze wifi. Vanochtend ging de wekker om 6.15 uur arie was al weg, douchen enzo en we willen vroeg vertrekken. Dat kan vanaf 7.00 uur. Dan kan je de bomen weer openen. Nog even vuil water aflaten en om 7.30 zijn we weer op weg. En we zijn echt niet de enigen die zo vroeg van de camping afreden. Ik telde er zo al 4.

Het is zondag lekker rustig onderweg. Nog een paar keer geprobeerd geld te pinnen bij een bank maar helaas, niet gelukt. We rijden door naar Sainte-Marie-du-Mont. ofwel de camping aan Utah Beach. Dat gaat voor een paar dagen onze basis zijn van waaruit we dit stukje historie willen gaan bekijken. De weg ging over snelwegen, niet tolwegen, dus best snel zodat we voor 12 uur, de middagsluiitng van de receptie, op de plaats van bestemming zijn. Vanmiddag na het stellen van de luifel en alles wat bij het plaatsen van een camper hoort , eerst nog even naar het strand gelopen, Hoog water, heel hoog!op een steenworp van de camping en naar het museum. Even een eerste indruk opdoen, we gaan morgen echt! Straks nog even naar het strand. De wind is wat gaan liggen en de zon schijnt nog even. Ik ben morgen weer terug!

Au revoir 🇫🇷😘

1. Lieke engelkamp:
    21 mei 2018
    We rijden weer mee en wensen jullie nog veel voorspoedige dagen met zon en niet al te veel regen. Hier (Pinksteren) is mooi weer, wel wat windering, maar dat is Holland.
    Tot het volgende verhaal, leest gemakkelijk, hoor !
    Liefs uit Vorden in de Achterhoek.