Naar Firenze (Florence)

17 juni 2013 - Montecatini Terme, Italië

Vandaag na het ontbijt naar Firenze. We kiezen ervoor om met de trein te gaan. We hebben gehoord dat het een ramp zou zijn je auto daar kwijt te raken en omdat dit stadje een station heeft niet ver van het hotel lijkt het een goede optie. Dat was het zeker. Het is niet duur, de trein heeft airco, en je stopt bijna midden in de stad. Dus alles is goed aan te lopen.

Het is een warme dag. Temperaturen zeker tot 36°. Vlakbij het station een plattegrond gehaald bij de informatie. We zijn er klaar voor. Eerst naar de kathedraal Santa Maria di Fiore. Even wachten in de rij. Gelukkig is deze niet zo lang als in Venetië. In de rij er achter komen dat je je sjaaltje vergeten bent, dus een kopen dan maar voor 5€. Binnen een drukte. Veel groepen die achter bordjes, paraplu's, sjaaltjes enz. aanlopen.

Prachtige kerk. Schitterende schilderijen, glas in lood ramen en altaar. Zo ontzettend groot. Na de kerk door winkelstraatjes gelopen richting Palazzo Vecchio en door naar Ponte Vecchio. Prachtige brug, de juwelierwinkeltjes erop met juwelen tegen voor ons te hoge prijzen. Daar vlakbij een broodje gegeten, in de schaduw! Op dat moment gebeld door de oudste zoon vanuit Singapore, die nog wat ideeën kon geven om te gaan bekijken. Maar zoals we eigenlijk overal ondervinden. Je kan niet alles zien. Dus moet je keuzes maken. We kiezen nog voor het Palazzo en de kerk vlakbij het station de Santa Maria Nouvel. Terug met de trein. In het hotel na het eten en een korte wandeling nog even op het terras gezeten met de Nederlanders, we zijn intussen met zijn, om ervaringen uit te wisselen.

CIAO

1. Ans en joop:
    19 juni 2013
    we lopen met jullie mee door forenze want we hebben beelden bij jou verhaal over de kathedraal en de ponte vecchio. ook verstandig dat je met de trein bent gegaan. Hoe vond ja david vermoedelijk had hij het niet koud bij bijna 40 graden. benieuwd hoe de reis verder gaat.