Riva en Gardameer

12 juni 2013 - Cavalese, Italië

Vandaag gaan we naar het Gardameer. Joop en Ans bedankt voor de tip maar ik las het pas toen we weer terug waren. We hebben een voorstel route gebruikt van de reisorganisatie waar we geboekt hebben. Dus het werd Riva. Eerst gaan we een afdaling maken terug naar de autostrada. Tolkaartje trekken en 90km verder naar Riva. Weer schitterende beelden om ons heen van gigantische bergen en later in de diepte het meer. Riva een gezellig plaatsje veel drukker dan we tot nu toe gezien hebben. Prachtig aan het meer. Gezellig een latte machinaties en ik een caffe Alaska op een terras. En daar waren we getuige van de diefstal van koekkruimels. Er is een foto met bewijs. Alle straatjes in het stadje stonden vol met kraampjes. Wel gesnuffeld nog niets gekocht. Komt later wel.Er werd voorgesteld de terugweg niet over de autostrada te gaan maar binnendoor te gaan. Dat was vooral voor de passagier een prima idee. Voor de chauffeur minder  want die kon er niet van genieten. De talrijke bochten kosten de nodige concentratie.   Vooral de vele wielrenners en motorrijders maken het inspannend. Wat de wielrenners  betreft: respect. We kwamen ze zelfs tegen omhoog op een 15% helling. We zijn echt heel hoog geweest. Hoe hoog weten we niet maar opeens leken de bergtoppen met sneeuw erg dichtbij. Fantastisch om mee te maken. Terug in het hotel nog even wezen zwemmen en in de zon gelegen. Net alvast de koffers klaargemaakt voor morgen. Kunnen we morgen na het ontbijt op tijd vertrekken naar Gabicce Mare aan de Adriatische kust. Tot dan weer.Ciao.

1. Ans en joop:
    13 juni 2013
    jullie hebben het wel goed zeg.
    we zullen even kijken waar jullie volgende bestemming ligt.
    goede reis en geniet verder.
    wij gaan even naar huis om te wassen en daarna een feest in ouwehands.
    Het is een kroonjaar van een vriend en hij wil dat bij de aapjes vieren.
    Dit komt in meer families voor.
    Zaterdag gaan we weer verder met ons eenvoudige leventje op de camping.
    zondag komen alle kinderen 16 en daarna hebben we nog 14 dagen om uit te rusten. groet ans en joop